​Wat een Nederlandse boer niet kent?

Hoe zit dat nou hier in Nederland vroegen wij ons af. Hoe kunnen we die ene zin die je leest over “Vermogens Beleggingen” ontkrachten? U vraagt zich vast hardop af waar dit over gaat. Wij van FiveTru lezen namelijk de volgende zin: “Er is wel een risico… Waag jij de sprong?” (bron: FD weekend). Met mijn analytische vermogen als “Newbie” in het vak lag gelijk de focus op de kernwoorden; Risico, Waag en Sprong. Laat maar zitten zou ik als eindconclusie geven, maar ik geef niet op. Op naar het NIBUD dan maar, want deze wordt immers om hun mening gevraagd in het desbetreffende artikel over ons vakgebied.

Om u alle ellende te besparen zal ik maar starten met het resultaat waarmee ik geadviseerd werd. Wetende dat het NIBUD een beschermende instantie is omtrent je geld. Als onvermogend persoon kan ik beter aan de slag gaan met mijn schulden dan te gaan beleggen. Waarom niet beleggen? Denk ik dan? Met die winst kan ik mijn onvermogen toch vermogend maken? Zolang je maar weet wat je doet, toch? Als vermogend persoon moet ik eerst denken aan het vervroegd inlossen van mijn hypotheek, daarna energiebesparende opties in acht nemen en ergens onderop.. Ohja, daar ging het om “Beleggen”. Tegen de tijd dat ik daar ben aangekomen ben ik zeer waarschijnlijk al met ‘pensioen’ en ben ik te laat. Worden wij hier in Nederland wel genoeg gestimuleerd? Zoals bij onze  buurlanden binnen de EU?

Uit het onderzoek van deze krant kwam ook naar voren waar wij al lang en breed aan dachten. De jongere generatie (20 tot 35 jaar) heeft er wel zin in, maar weet niet hoe. Er is TE weinig over bekend.  Van onze doelgroep wil maar liefst 35% graag informatie hebben, maar wil bij voorkeur er geen geld aan uitgeven. Ook is er heel veel angst onder deze doelgroep. Ja, al die artikelen hier in Nederland benadrukken dit woord maar al te graag. En toch willen wij bij FiveTru daar een poging aan wagen. Zullen we samen die angst nu eens wegnemen? Om te beginnen maken wij er een ingecalculeerd risico van, “Waag” veranderen we in doen en “Sprong” zetten we om in een goede zet in de rug! Is dat een begin voor de Nederlandse boer? Wij staan voor openheid, transparantie en eerlijkheid. Dit hoort bij onze vijf waarheden. Wij moeten er voor gaan zorgen als “Internationale Beleggers” dat die spreekwoordelijke boer het wel gaat kennen… Niets is onmogelijk!

Het NIBUD weet hoe je verantwoord met je geld kan omgaan. De meeste banken richten zich hier ook op. Alleen in tegenstelling tot hen hechten wij ook waarde aan de lage- en middeninkomens die ook een kans verdienen. Wij van FiveTru vinden dat iedereen hulp moet kunnen krijgen bij het verantwoord om gaan met beleggingen. Is dat een risico?

Geschreven door: Personeel

Leave a comment